Randevu Talebi

Gömülü dişler, bulundukları bölgede ağrı, enfeksiyon, komşu dokularda harabiyet yaratabilecek durumda olduklarında veya etraflarında klinik ve radyolojik olarak tespit edilen patoloji varlığında cerrahi olarak çekilmek zorundadırlar. Kistler ve tümörlerin, çene kemiğinde ve yumuşak dokularda klinik ve radyolojik olarak tespit edilmesi durumunda çene kemiğinde komşu anatomik yapılarda harabiyet oluşturacaklarından cerrahi olarak çıkarılmaları gerekmektedir. Dişlerin kök uçlarında yer alan ve enfeksiyon sonucu oluşan diş kökünün 1/3’ünü geçmeyecek boyutta olan lezyonların, dişin ağızda tutulmasına karar verildikten sonra “kök ucu rezeksiyonu” adı verilen işlemle çıkarılması gerekmektedir. Kazalar, kavga, düşme, spor yaralanmaları, çeşitli kemik hastalıkları vb. nedenlerle oluşan çene kırıklarının, fonksiyon ve estetiğin yeniden kazandırılması ve oluşabilecek enfeksiyonların engellenmesi için en kısa sürede tedavi edilmesi gerekmektedir. Çeşitli sendromlar ya da travma gibi nedenlerle oluşan çene deformiteleri, eğer hastada fonksiyon açısından sorunlar yaratıyorsa hastanın da onayıyla tedavi edilmelidirler, estetik sorunlarda ise tedavi hastanın isteğine bağlıdır. Yukarıda bahsedilen işlemler genellikle lokal anestezi ya da bilinçli sedasyon altında veya gerek duyulduğunda genel anestezi altında yapılabilir. Genel anestezi ve bilinçli sedasyon uygulamaları anesteziyoloji hekimleri tarafından yapılacağından, ilgili konularda bilgilendirme konunun uzmanı tarafından yapılacaktır. Cerrahi işlem sırasında ve sonrasında oluşabilecek komplikasyonlar:

Lütfen “ERİŞKİN HASTA AGIZ, DİŞ, ÇENE SAĞLIĞI İÇİN BİLGİLENİRME” kısmını okuyunuz ve orada belirtilen hususlara uyunuz.

izmir horlama protezi