Randevu Talebi

izmir uyku hastalıkları tedavisi

Uyku günlük yaşamın bir sure için kesintiye uğraması ya da boşa geçen zaman değildir. Zihinsel ve fiziksel sağlığımızı her gün yenilememiz için önemli olan ve yaşamımızın üçte birini kapsayan aktif bir dönemdir.
Uyku apnesi nedir? Bu hastalık grubunda en sık görüleni Uykuda Solunum Durması Hastalığı (Obstrüktif Uyku Apne Sendromu) dır. En sık belirtisi horlamadır. Horlama uyurken sesli nefes alma veya burundan sesli nefes almak ile belirir. Gürültünün derecesine göre horlayan kişiyle aynı yatağı paylaşanı, aynı evde kalanları, hatta komşuları rahatsız eden bu durum uyku sırasında boğazda daralma olmasından kaynaklanmaktadır. Boğazda bademcikler, küçük dil, damak yapısı gibi darlık oluşturan nedenler dışında aşırı kiloluluk, alkol alımı, yorgunluk, uykusuzluk gibi durumlar da horlamayı arttırır. Horlama horlayan kişi için sorun oluşturmasa da sıklıkla horlamayı işiten, bu nedenle rahat uyuyamayan eşin, aile bireylerinin, arkadaşların uyarıları sonucu hekimin karşısına gelir. Horlamada rol oynayan boğazdaki daralma daha da belirginleştiğinde havayolunun tamamen tıkanmasına, nefesin kesilmesine (apne) yol açar. Gürültülü horlamalar arasında nefesin, dolayısıyla horlamanın uzunca bir süre (10 saniyenin üstünde) durması sonrasında tekrar nefes alma ve gürültülü horlamayla devam eden bu durum, uyku sırasında sık tekrarlarsa tıkayıcı uyku apne sendromu (obstrüktif uyku apne sendromu) olarak adlandırılır. Santral uyku apnesi sendromunda beynin nefes al komutu vermediği ve solunumun beyin kaynaklı durduğu uykuda solunum bozukluğuna denir. Uyku testi (Polisomnografi ) uyku poliklinikleri ve uyku tedavi merkezince yapılan bir uyku c¸alıs¸masıdır. Uyku anında yas¸anan normal ve anormal durumların tespit edilmesi ve uyku merkezince degˆerlendirilmesi yapılan hastanın tanısında faydalanılacak paremetrelerin kaydıdır. KBB uyku testi, KBB (kulak-burun-boğaz) branşını ilgilendiren uyku bozuklukları basit horlama, üst solunum yolu direnç (rezistans) sendromu ve obstrüktif uyku apnesi (KBB uyku apnesi) sendromudur. İzmir uyku bozuklukları hastalıkları tedavi merkezi açından oldukça zengin bir şehirdir. İzmir uyku apnesi tedavi merkezleri, İzmir’de birçok semtte bulunmaktadır. Uyku Apnesi İzmir Doktoruyku testi fiyatları, horlama protezi fiyatı ne kadar gibi sorularınız için lürfen bizimle iletişime geçiniz. Uyku testi İzmir’ de birçok klinikte yapılabiliyor ve bunun sonucunda hekiminizin tedavisine göre uyku apnesi protezi kullananlar arasına girebilirsiniz.